“Veel bier en een frisse duik”: Zo houden mensen het hoofd koel

LAUWERSOOG – Terwijl in een groot deel van Nederland de extreme hitte voor overlast zorgt en activiteiten worden afgelast, is het aan de Waddenkust juist een stuk aangenamer. Lauwersoog was donderdag de koelste plek van Nederland. Vrijdag liepen de temperaturen op richting de 35 graden.

Voor vrijwel heel Nederland geldt vrijdag code rood vanwege de hitte. Alleen Fryslân, Groningen, Drenthe, Zeeland en de Waddeneilanden hebben code oranje. In de regio zijn verschillende evenementen afgelast, maar aan de kust trekken juist veel mensen eropuit om verkoeling te zoeken. “Ik maak me niet zo druk om de warmte. Door het nieuws word je misschien wat bang gemaakt, maar zolang je rustig aan doet, is er niets aan de hand,” vertelt een vakantieganger.

Tekst loopt door onder video:

Op het strand, rond de haven en aan het Lauwersmeer was het vrijdag druk. “We hadden een heerlijke vrije dag en dachten dat naar het strand was de perfecte oplossing is voor dit heerlijke weer.”

Ook de veerboot naar Schiermonnikoog zat goed vol. De afvaarten waren druk bezet met dagjesmensen en toeristen. En wat volgens bezoekers de beste manier is om het hoofd koel te houden? “Veel bier drinken en zo nu en dan even een frisse duik nemen.”

 

Deel dit artikel:

MEER VAN