Breiclub ‘Steekie Los’ zit al 14 jaar wekelijks in café, te breien voor het goede doel

TEXEL – Ze breien mutsen en sjaals, maar vooral sokken. Al 14 jaar komt breiclub ’n Steekie Los op donderdagmiddag in het Cafeetje in Oosterend. De breisels worden verkocht op de lokale markten en de opbrengst gaat naar de hospice in Den Burg.

Breiclublid Marjoke Zijm komt iedere week naar het breicafé: “Het is heel gezellig. Alle nieuwtjes uitwisselen. En sokken breien, ik doe eigenlijk niks anders.”

De breiclubleden drinken koffie en thee in het café: “Als we wat de vieren hebben doen we een advocaatje.”

Tekst loopt door onder de video

Marjoke is een ervaren breier. Op de kleuterschool zat ze al naast de juf te breien, terwijl de andere kinderen in de zandbak speelden.

De sokken van Steekie Los worden goed verkocht op de markten in Oosterend. De opbrengsten gaan allemaal naar de hospice in Den Burg.

Coördinator Angélique Baan van de hospice  is heel blij met de breiclub: “We bestaan dankzij donaties.” Ze is niet alleen blij met de donaties maar ook met de sokken van de breiclub: “Ze zijn geweldig, ik kan het iedereen aanraden om sokken te kopen van de breiclub!”

Deel dit artikel:

MEER VAN